Skip to content

Vanuit de boardroom #1

Vanuit de Boardroom 1

Terwijl buiten de blaadjes vallen wil dat momenteel niet echt lukken met het vallen van de plaatsingen. De economische omstandigheden zorgen ervoor dat onze klanten terughoudend zijn geworden met het aannemen van nieuw personeel. En dat merken wij in de resultaten.

Ons werkend bestand bedroeg aan het begin van het jaar 1.364 en bedroeg in juli 1.650. Alles wees er toen nog op dat we onze doelstelling van 1.800 aan het eind van het jaar zouden gaan halen. Helaas is deze doelstelling uit beeld verdwenen en lijkt het erop dat het werkend bestand aan het eind van het jaar tussen 1.550 en 1.600 zal liggen.

Alles bij elkaar nog steeds een resultaat om trots op te zijn. Een mooie groei in werkend bestand en een omzet over 2022 die richting de €100 miljoen gaat.

En dat is niet het enige dat we dit jaar hebben bereikt met elkaar. Zonder uitputtend te willen zijn in het benoemen van onze successen en behaalde resultaten vallen verder op:

-        Succesvolle implementatie van ERD.

-        Eind van het jaar 4 vestigingen in België waarbij de omzet een gestage groei laat zien.

-        Succesvolle introductie van de Pro Academy.

-        Succesvolle overname van Wolfram Chain

-        Digitale roadmap waardoor IT en marketing nu mooie resultaten boeken bij het verder digitaliseren.              van onze werkwijze.

-        HR roadmap en uitgewerkte missie, visie en kernwaarden.

We zitten niet stil en dat is ook precies wat de Pro Industry werknemer kenmerkt. Resultaatgerichte ondernemers en gedreven professionals die samen winnen en betrouwbare partners zijn. Ook op momenten dat de markt even niet meewerkt. Wij zijn en blijven dé expert in de maakindustrie die de beste werkgevers met de beste kandidaten verbindt.

De haperende uitzendmarkt biedt ook veel kansen. Concurrenten die steken laten vallen doordat de resultaten tegenvallen waardoor afschaling noodzakelijk is. Voor ons de kans om vanuit sales actief te acquireren op prospects die nog wel inlenen. En voor de vestigingen om slapende klanten opnieuw te activeren en ons marktaandeel bij bestaande klanten te vergroten. Voor ons de kans om stevig in te zetten op meer instroom van nieuwe kandidaten om zo onze database nog verder te vergroten. En deze kansen gaan we pakken met elkaar. Alles erop gericht om nu maximale resultaten te behalen en bij het aantrekken van de markt als snelste uit de startblokken te komen.

De komende maanden staan in het teken van het verder professionaliseren van onze organisatie en het opstellen en uitwerken van plannen en ambities voor het komende jaar. Daarnaast naderen kerst en oud en nieuw. De periode om samen te zijn en dat is wat wij ook gaan doen met elkaar. 10 december staat er een heel dik feest gepland en 3 februari staat onze jaarlijkse kick-off op het programma. We kijken ernaar uit iedereen dan weer samen te ontmoeten en onze successen met elkaar te vieren.

Via deze weg heel veel plezier met het succesvol afronden van 2022 en tot 10 december.

 

Groet, directie Pro Industry